• Producent: Balle Michael, Jones Daniel, Chaize Jacques, Fiume Orest
  • Kategoria: Hobby i poradniki
  • ISBN: 9788380876293
  • Oprawa: miękka
  • Autor: praca zbiorowa
  • Wydawnictwo: MT Biznes
  • Ilość stron: 356
  • Rok wydania: 2019

Co zrobić, żeby zapewnić klientom pokaźniejsze zadowolenie i zaspokajać lepiej ich potrzeby? Jak ograniczyć ogólne koszty, żeby zachować konkurencyjność? Co zrobić, żeby praca stała się ciekawsza i stanowiła źródło obszerniejszej satysfakcji? Co robić, aby uczyć się szybciej dzięki współpracy? Jak stworzyć w zespole atmosferę zaufania i wspólnej pracy? Odkąd dwie dekady temu Toyota wypracowała system zarządzania lean, firmy z całego świata szukają sposobów na eliminację marnotrawstwa, usprawnienie procesów i obniżanie kosztów, wykorzystując w tym celu właśnie strategię lean.

Niektóre osiągają na tym polu efektowne sukcesy, inne się rozczarowują. Z przekonaniem można jednak stwierdzić, że tylko nieliczne spomiędzy tych firm w pełni wykorzystują to, co metodologia lean ma do zaoferowania.

Aby poruszać się szybko, trzeba pierwszy odcinek drogi przemierzyć samemu. Żeby jednak dotrzeć daleko, trzeba podróżować razem. Książka Strategia lean obala powszechne mity dotyczące lean, w szczególności rozprawia się z przekonaniem, że istota tej metodologii sprowadza się do wyciskania kolejnych soków z posiadanych zasobów, a zwłaszcza z ludzi.

Nic bardziej mylnego. W lean chodzi o to, aby się uczyć i żeby działać – by uczyć się przez działanie. Chodzi o rozwiązywanie problemów. Chodzi także o to,zawsze na pierwszym miejscu stawiać klienta – i tylko klienta.

Myślenie LEAN to kompleksowa STRATEGIA biznesowa. Dzięki niej nauczysz się konkurować w sposób szczególnie odmienny od dotychczasowego. Autorzy krok po kroku przedstawiają proces kształtowania strategii lean, która pozwala zapewnić trwałą wartość dla klienta.

Trzeba bowiem pamiętać, że rentowność, jakkolwiek pożądana, nie jest podstawowym celem w metodologii lean. Lean to nie tylko metoda skuteczniejszego działania,na dodatek metoda sprawniejszego myślenia.

A pełne zrozumienie potencjału metody lean wymaga zmiany spojrzenia na zasoby, cele biznesowe, a nawet własne zapotrzebowania i pragnienia. Zmień sposób myślenia i zbuduj przewagę konkurencyjną opartą na wartości dla klienta.

Dzięki tej książce porzucisz klasyczne podejście do kwestii strategii i przestawisz się na strategiczne myślenie lean. Dowiesz się także, jak w praktyce wykorzystać metodologię lean do budowania przewagi konkurencyjnej, inicjowania cyklu postępowości i generowania jednostajnego wzrostu.

Autorzy tej książki to autorytety cieszące się powszechnym poważaniem w świecie lean. Dr Michael Ballé od dwudziestu lat wspiera menedżerów jako trener. Jest założycielem Institut Lean France i autorem pięciu książek poświęconych tematyce lean, które w pokaźnym stopniu wpłynęły na międzynarodową myśl i praktykę w tym zakresie.

Daniel T. Jones jest współautorem bestsellerów, za sprawą których świat poznał metodologię lean (Maszyna, która zmieniła świat, Lean thinking – szczupłe myślenie, Szczupłe rozwiązania). Jest jeszcze założycielem UK Lean Enterprise Academy i Lean Global Network.

Jacques Chaize był dyrektorem generalnym Danfoss Water Controls, wiodącej francusko-duńskiej firmy specjalizującej się w tworzeniu zaworów i będącej wzorcem wdrażania praktyki lean. Jest ponadto współzałożycielem francuskiego oddziału Society for Organizational Learning.

Orest J. Fiume był dyrektorem, a także dyrektorem finansowym Wiremold Company, jest także emerytowanym dyrektorem Lean Enterprise Institute. Jest współautorem książki Real Numbers: Management Accounting in a Lean Organization oraz współtwórcą ruchu Lean Accounting.

*** Książka Strategia lean w przekonujący sposób wyjaśnia, że doskonałości operacyjnej nie da się osiągnąć wyłącznie korzystnymi chęciami kierownictwa i iż wymaga ona realizacji konsekwentnego oddolnego cyklu rozwojowego.

Jeffrey K. Liker, autor książki Droga Toyoty, profesor inżynierii przemysłowej i operacyjnej na University of Michigan Książka Strategia lean stawia mocną tezę, zgodnie z którą myślenie lean należy rozpatrywać z zasady w kategoriach metody przeobrażania firmy w system strategicznego pozyskiwania wiedzy, która mogłaby zapewnić firmie trwałą przewagę konkurencyjną w obliczu bezprecedensowych zdarzeń w branży.

ukazuje, iż dzięki wdrożeniu myślenia lean jako narzędzia strategicznego każda firma może odnieść sukces, dokonując stanowczego przełomu w swojej branży. John Shook, prezes Lean Enterprise Institute Ta ważna książka to coś więcej niż zbiór informacji o powszechnie dziś używanych narzędziach lean.

To opis kompleksowej, a przy tym rewolucyjnej strategii. James P. Womack, współautor książek Maszyna, która zmieniła świat, a także Lean thinking – szczupłe myślenie, założyciel Lean Enterprise Institute Tytuł Strategia lean kultura uczenia się kluczem do budowania przewagi konkurencyjnej Autorzy Michael Balle, Daniel Jones, Jacques Chaize Tłumacz Bartosz Sałabut Wydawnictwo MT Biznes EAN 9788380876293 ISBN 9788380876293 Kategoria Biznes,ekonomia,marketing\Zarządzanie liczba stron 368 Format 15.8x23.5x2 cm Rok wydania 2019 Oprawa Miękka ze skrzydełkami Wydanie 1 Waga 0.576 kg

Produkty podobne

Produkty najpopularniejsze w kategorii Hobby i poradniki